Reuters | 4 ελληνικές φωτογραφίες στις καλύτερες της χρονιάς

artΠοιες είναι οι 4 φωτογραφίες από τη χώρα μας που συμπεριλαμβάνονται στο φωτογραφικό αφιέρωμα του πρακτορείου Reuters για το 2012.


1. Γιάννης Μπεχράκης, θέση 88 – 18 Απριλίου, 2012Οι υπάλληλοι της Βουλής αντικαθιστούν την ελληνική σημαία στην κορυφή του κτιρίου με μία νέα. Η προηγούμενη είχε σκιστεί.

Ο φωτογράφος δήλωσε στο πρακτορείο: «Ήταν απόγευμα και μόλις είχα σχολάσει και με την άκρη του ματιού μου, είδα τους υπαλλήλους στην κορυφή του κτιρίου της Βουλής, να προσπαθούν να αντικαταστήσουν τη σημαία. Άρχισα κατ΄ ευθείαν να φωτογραφίζω συνεχώς. Το περιστατικό μου θύμισε την περίφημη φωτογραφία από το νησί της Ίβο Τζίμα, που τραβήχτηκε 67 χρόνια πριν».

Camera EOS1D MK4, lens 100-400mm at 230mm, f16, 1/400, ISO 200

2. Γιάννης Κολεσίδης, θέση 85 – 6 Σεπτεμβρίου 2012

Αστυνομικός λαμβάνει μέρος στην πορεία διαμαρτυρίας των Σωμάτων Ασφαλείας, τον περασμένο Σεπτέμβριο. Στην πορεία έλαβαν μέρος πάνω από 4.000 ένστολοι διαδηλωτές.

Ο φωτογράφος δήλωσε στο πρακτορείο: «Βρισκόμουν στην πορεία για να καλύψω τα γεγονότα. Ένα όχημα ήταν παρκαρισμένο ακριβώς μπροστά από το Υπουργείο Οικονομικών. Στο πίσω μέρος του, είχαν στηθεί αυτοσχέδιες, ψεύτικες κρεμάλες.

Οι φωτογράφοι είχαν μαζευτεί γύρω από το βαν, το οποίο προσέγγισα και εγώ. Ένστολοι άρχισαν να αναπαριστούν εικονικές αυτοκτονίες σε ένδειξη διαμαρτυρίας. Στη συνέχεια επανέλαβαν τη συμβολική αυτή κίνηση, ακριβώς μπροστά από τη Βουλή. Φωτογράφισα τον συγκεκριμένο αστυνομικό, η έκφραση του οποίου είναι ενδεικτική, είχε μια θλίψη ζωγραφισμένη στα μάτια του».

Canon EOS-1D Mark IV, lens 16-35 mm, f3.2, 1/20, ISO 1600

3. Γιάννης Κολεσίδης, θέση 50 – 9 Οκτωβρίου 2012

Ένας γυμνός διαδηλωτής τρέχει προς τους αστυνομικούς που βρίσκονται μπροστά από το ελληνικό κοινοβούλιο. Η πορεία στα πλαίσια της οποίας τραβήχτηκε η φωτογραφία αυτή, έγινε με αφορμή την επίσκεψη της Γερμανίδας Καγκελαρίου στην Αθήνα.

Ο φωτογράφος δήλωσε στο πρακτορείο: «Ήμουν σχεδόν σίγουρος ότι θα ήταν μια ειρηνική πορεία. Ξαφνικά όμως άρχισαν τα επεισόδια. Γύρω έπεφταν πέτρες και χημικά. Υπήρχαν γενικευμένες συγκρούσεις στα στενά και τους δρόμους μπροστά από τη Βουλή. Άκουσα χειροκροτήματα και φωνές, γύρισα προς το μέρος απ’ όπου προέρχονταν οι επευφημίες και είδα τον γυμνό άντρα να τρέχει. Άρχισα κι εγώ να τρέχω μαζί του και να φωτογραφίζω.

Νομίζω πως καταλαβαίνω απόλυτα τον συμβολισμό που ήθελε να περάσει. Προφανώς ήθελε να καταδείξει τη «γύμνια» που φέρνουν στην ελληνική κοινωνία, τα νέα μέτρα λιτότητας. Ο διαδηλωτής συνέχισε να τρέχει με τα χέρια ανοιχτά μπροστά από τις δυνάμεις των ΜΑΤ και τη Βουλή, μέχρι που χάθηκε μέσα στο πλήθος».

Canon EOS-1D Mark IV, lens 16-35 mm at 35 mm, f9, 1/800, ISO 400

4. Γιάννης Μπεχράκης, θέση 32 – 23 Μαΐου 2012

Ο μάγειρας Μανώλης Ουρανός, φωτογραφίζεται στο εστιατόριο «Μαύρος Γάτος» στην περιοχή του Ψυρρή. Ο ίδιος σπούδασε πολιτικός μηχανικός. Λόγω οικονομικής κρίσης όμως και ανεργίας, δεν μπόρεσε να βρει δουλειά σχετική με το αντικείμενο του. Έτσι αποφάσισε να αλλάξει επαγγελματική κατεύθυνση και να ασχοληθεί με τη μαγειρική. Πλέον σπουδάζει μάγειρας και εργάζεται παράλληλα στο εστιατόριο για να πληρώνει τις σπουδές του.

Ο φωτογράφος δήλωσε στο πρακτορείο: «Η φωτογράφηση έγινε στα πλαίσια του παγκόσμιου Project, «Jobless generation». Ο Μανώλης στην αρχή ήταν επιφυλακτικός και δεν ένοιωθε άνετα με την ιδέα της φωτογράφησης. Στη συνέχεια, όταν μπήκαμε στην κουζίνα εκείνος χαλάρωσε και κατάφερα να ολοκληρώσω τη συγκεκριμένη λήψη»

Canon 5D Mark III, lens 16-35mm at 16mm, f2.8, 1/80, ISO 800

Πηγή φωτογραφιών: Reuters

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s