Ερημιά στο «Ελ. Βενιζέλος»

Κυριακή βράδυ στον ΔΑΑ «Ελ. Βενιζέλος», λίγο μετά τις 9. Στην καρδιά του καλοκαιριού και, φυσικά, στην καρδιά της τουριστικής περιόδου. Η πρώτη εικόνα που θα αντικρίσει ο επισκέπτης είναι ερημιά. Λιγοστές αφίξεις, οι φυσούνες στάθμευσης των αεροσκαφών παντελώς άδειες, οι χώροι του αεροσταθμού άδειοι. Το «Ελ. Βενιζέλος» έχει από τα υψηλότερα τέλη στάθμευσης αεροσκαφών στην Ευρώπη.

Το πολυδιαφημισμένο έργο της εποχής του Κώστα Σημίτη, που «παραδόθηκε αμαχητί» στους Γερμανούς και στην εταιρεία Hochtief, αντανακλά με τον πιο εύγλωττο τρόπο ότι η Ελλάδα έχασε τη μάχη των αιθέρων αλλά και των τουριστών. Ένα αεροδρόμιο σε λάθος μέρος με λάθος κατασκευαστική δομή. Η αρχική ιδέα ήταν ο αεροσταθμός να έχει ακτινωτό σχήμα, ώστε να μπορεί να υποδέχεται ταυτόχρονα πολλά αεροσκάφη. Έγινε τελικώς ένα μακρόστενο κτίριο, χωρίς καν κυλιόμενους διαδρόμους.

Η αρχική ιδέα ήταν η Αθήνα να γίνει ένα διεθνές αεροπορικό διαμετακομιστικό κέντρο, ως την πρώτη πύλη της Δύσης από την Ανατολή και αντιστρόφως, ως η τελευταία πύλη της Ευρώπης προς τις χώρες της Ασίας και την Αυστραλία. 
Το τεράστιο κόστος στάθμευσης των αεροσκαφών σε συνδυασμό με την ακαταλληλότητα του terminal, έκαναν την αρχική ιδέα έναν χάρτινο πύργο στη βροχή.

Την ίδια στιγμή, μερικές εκατοντάδες μίλια ανατολικά, τα terminal του διεθνούς αεροδρομίου της Πόλης «Kemal Ataturk» σφύζουν από επιβατική κίνηση.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s