Η φτώχεια δεν αντιμετωπίζεται με φιλανθρωπία

Με καρότο και μαστίγιο παρεμβαίνουν οι εφοπλιστές και απειλούν με αποχώρηση για να επιβάλλουν μια ξεκάθαρη Μνημονιακή κυβέρνηση, όπως αυτή του Α.Σαμαρά, αποφεύγοντας τις ήξεις – αφίξεις του Α.Τσίπρα. Μέσω του Bloomberg, υποστηρίζουν πως εάν εκλεγεί κυβέρνηση που θα αρνηθεί το μνημόνιο θα… μεταφέρουν τις επιχειρήσεις τους στο εξωτερικό, με συνέπεια την απώλεια έως 60.000 θέσεων εργασίας του ναυτιλιακού κλάδου… Οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες και όσες συνδέονται με τον κλάδο απασχολούν 200.000 άτομα. Σχεδόν το ένα τρίτο εξ αυτών θα έχαναν τις δουλειές τους εάν οι Έλληνες εφοπλιστές αποφάσιζαν να μεταφέρουν τις επιχειρήσεις τους αλλού, αναφέρει το δημοσίευμα, επικαλούμενο την ΕΣΕΕ.

Οι Έλληνες εφοπλιστές μόνο για το 2011, κατέγραψαν συνολικό κέρδος 14 δις ευρώ. Υπέρογκα ποσά που παραμένουν αφορολόγητα. Η νύξη Τσίπρα περί κατάργησης των φοροαπαλλαγών τους, καθώς η εργαζόμενη κοινωνική πλειοψηφία στενάζει από τους υπέρογκους φόρους, προκειμένου να καλυφθούν τα ελλείμματα που προκάλεσε ο δικός τους πλουτισμός, προκάλεσε τη βίαιη αντίδραση τους.

Στο τέλος του κειμένου θα αναδείξουμε τις συνεχόμενες πολιτικές αναδιπλώσεις του ΣΥΡΙΖΑ, που «κατανόησαν» το αρνητικό μήνυμα των εφοπλιστών, αλλά αξίζει να θίξουμε το γεγονός ότι τόσο η ΝΔ, όσο και ο Καμμένος με τους ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ αρνούνται κάθε φορολόγηση των εφοπλιστών.

Ο Καμμένος, μάλιστα, έθεσε ως όρο για το σχηματισμό κυβέρνηση «εθνικής ενότητας» τη διατήρηση του Αφορολόγητου των εφοπλιστών. Αποδεικνύεται επομένως, ότι ο μοναδικός ρυθμιστής των εξελίξεων είναι ο εργαζόμενος λαός μας, με τους αγώνες του και την έκφραση της βούλησης του στην κάλπη.

Όμως η παραπάνω είναι η μια πτυχή της επικοινωνιακής τακτικής του αδίστακτου εφοπλιστικού κόσμου. Παράλληλα, ενώ οξύνεται καθημερινά η αντιπαράθεση μεταξύ των ΝΔ-ΣΥΡΙΖΑ, μονομάχων της πλέον σημαντικής εκλογικής μάχης της Μεταπολίτευσης, οι εφοπλιστές που έχουν προκαλέσει την οργή όλων μας με την αηδιαστική στήριξη των κομμάτων του Μνημονίου, είτε σε χρήμα είτε σε προβολή από τα καθεστωτικά ΜΜΕ που ελέγχουν, αλλά και γιατί ετοιμάζονται για την επόμενη μέρα της μοιρασιάς των ενεργειακών κοιτασμάτων στην Ανατολική Μεσόγειο, εμφανίζονται ξανά εθνικά ευαίσθητοι και κοινωνικά φιλάνθρωποι.
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει ότι θα σταθεί στο πλευρό των οικονομικά ασθενέστερων κοινωνικών ομάδων με πρόγραμμα το οποίο θα υλοποιήσει άμεσα. Τα χρήματα θα δοθούν από χορηγίες τις οποίες συγκεντρώνουν στην Ένωση. «Η εφοπλιστική οικογένεια έχει προετοιμασθεί για να παρέμβει όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικά στην οφειλόμενη συμπαράσταση προς τις σκληρά δοκιμαζόμενες από την κρίση, πληθυσμιακές ομάδες της κοινωνίας. Το έχει κάνει πολλές φορές στο παρελθόν και ατομικά και συλλογικά, με προσοχή, ευθύνη και με βαθύ όσο και ανιδιοτελές ανθρωπιστικό και πατριωτικό συναίσθημα.
βεβαίως αθόρυβα» επεσήμανε ο πρόεδρος της ΕΕΕ, Θ.Βενιάμης μιλώντας στο πλαίσιο των Ποσειδωνίων 2012: «Ήδη, στη διάθεση της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών, βρίσκεται το απαραίτητο κεφάλαιο από χορηγίες κυρίως, των συναδέλφων μας, αλλά και ανά τον Κόσμο συνεργατών τους. Για την διάθεση αυτού του κεφαλαίου καταρτίζουμε ειδικά προγράμματα μετά από επισταμένη έρευνα, που θα διασφαλίσουν την πιο αποδοτική αξιοποίησή του. Περισσότερα, για την προσπάθεια μας αυτή, σύντομα».
Παράλληλα, οι εφοπλιστές ευχαριστούν την άθλια συγκυβέρνηση ΠΑΣΟΚ-ΝΔ-ΛΑΟΣ γιατί «Πρόσφατα η ελληνική Πολιτεία μετά από αίτημα του εφοπλισμού, υιοθέτησε την αναγκαία νομοθεσία που επιτρέπει την χρησιμοποίηση προσοντούχων ιδιωτών ενόπλων φρουρών επί των πλοίων με ελληνική σημαία, (δείτε και εδώ περισσότερα)σύμφωνα με τα πρότυπα των οδηγιών του ΙΜΟ και της νομοθεσίας άλλων κρατών.
Όμως η χρησιμοποίηση ενόπλων φρουρών πρέπει να τονισθεί, δεν είναι πανάκεια. Δεν αποτελεί λύση του προβλήματος, αλλά μόνο συμπληρωματικό μέτρο για την προστασία ναυτικών, πλοίων και φορτίων». Αλλά και διατυπώνουν τις απαιτήσεις τους:  «Σε εθνικό επίπεδο από το 2009 η ναυτιλία μας και παρά την συναλλαγματογόνο δυναμική της – ανάλογη κάθε φορά με την πορεία της ναυλαγοράς – και την εξασφάλιση θέσεων εργασίας μέσα και έξω από τα πλοία, στερήθηκε αναιτίως, την στήριξη του έμπειρου διοικητικού της φορέα» προσέθεσε ο Θ.Βενιάμης: «Η κατάργηση του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, χώρας με έναν από τους μεγαλύτερους στόλους του Κόσμου και η απόσπαση από την στελέχωσή του, του Λιμενικού Σώματος, είχαν και έχουν ως αποτέλεσμα, την απορρύθμιση της διοίκησης, αλλά και την σύγχυση στην εφαρμογή της κατάλληλης πολιτικής για την στήριξη του έργου της και κυρίως, τη στενότερη σύνδεση πλοίου και εθνικής οικονομίας η οποία όπως είναι φυσικό δυσχεραίνεται σοβαρά».
Όμως από πού προκύπτει αυτή η τεράστια κερδοφορία; Μήπως είναι το «δαιμόνιο της φυλής», «η ναυτοσύνη των Ελλήνων»,  οι λόγοι της πρωτοκαθεδρίας των Ελλήνων εφοπλιστών; Στο παραπάνω  ερώτημα επιχειρούμε να απαντήσουμε βασιζόμαστε στο κείμενο με τίτλο  «OI ΣΚΑΝΔΑΛΩΔΕΙΣ ΦΟΡΟΑΠΑΛΛΑΓΕΣ ΤΩΝ ΕΦΟΠΛΙΣΤΩΝ».
Αχ θάλασσά μου, σκοτεινή… Στο απυρόβλητο της φορολόγησης οι Έλληνες εφοπλιστές με τις σημαίες ευκαιρίας, με τις ναυτιλιακές offshore, με τα πολλαπλά γραφεία ανά τον κόσμο, με τις μηδενικές εισφορές στο ΝΑΤ. Όλα αυτά είναι νόμιμα. Όσο για ηθικά; Ποιός νοιάζεται!
Λαϊκός βάρδος μονοπώλησε επί μέρες με τη φοροαποφυγή του όλες τις ζώνες ενημέρωσης. Το ίδιο συνέβη με τους γιατρούς «των 300 ευρώ». Αντίθετα, το τεράστιο ποσό που φέρεται να καταλογίζει το ΣΔΟΕ σε κάποιον εφοπλιστή, ενώ έσκασε σαν βόμβα, ξεχάστηκε μέσα σε ένα εικοσιτετράωρο. (εννοείτε η υπόθεση του εφοπλιστη Προκοπίου)  Το όνομα του ελεγχόμενου εφοπλιστή αποκαλύφθηκε κυρίως στα blogs και σε ελάχιστες εφημερίδες, ενώ τα κανάλια γύρισαν χαριτωμένα αλλού το κεφάλι τους. Σχετικές πληροφορίες που δεν επιβεβαιώνονται από το ΣΔΟΕ μιλούν για φοροαποφυγή 40 εκ. ευρώ από τις αγορές 120 έως 130 ακινήτων που απέκτησε τα τελευταία χρόνια.Ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών κ. Θ. Βενιάμης δεν έβγαλε ανακοίνωση για τον ελεγχόμενο ως φοροφυγάδα συνάδελφό του και η υπόθεση θα πάρει κι αυτή -όπως όλες- το μακροχρόνιο (μέχρι και 15ετή) δρόμο της ελληνικής δικαιοσύνης. Το σημαντικό όμως στην ιστορία δεν είναι το γεγονός της απόκρυψης των 120 αγορών ακινήτων του εφοπλιστή. Το ακατανόητο είναι το πώς βρέθηκαν αυτά τα αστρονομικά ποσά για αγορές στα χέρια του και από πού προκύπτουν τα θηριώδη υπερκέρδη των εταιρειών του; Μην πάει μόνο στο κακό ο νους σας, διότι όλα αυτά μπορεί να είναι νόμιμα.
Η ειδική προστασία των εφοπλιστών. Το ίδιο ισχύει για όλο το εφοπλιστικό κεφάλαιο με τις πολλές ξένες και τις λιγοστές ελληνικές σημαίες του στόλου του.
Από τη «χρυσή» δεκαετία του 60 μέχρι και τις μέρες Παπακωνσταντίνου, ο μόνος απόλυτα προστατευμένος από φορολόγηση κλάδος στην Ελλάδα είναι ο εφοπλιστικός.
Σε κάθε κρατικό προϋπολογισμό αντιγράφονται μονότονα -ή και συμπληρώνονται- οι 56 διατάξεις με τις φορολογικές απαλλαγές των εφοπλιστών. Είναι πρακτικά αδύνατον σήμερα να εντοπιστεί διαφορά μεταξύ του φορολογικού παραδείσου των σημαιών ευκαιρίας και της ελληνικής. Τα ειδικευμένα ναυτιλιακά περιοδικά μέχρι και τις αρχές του 2009 μιλούσαν για πρωτοφανή συσσώρευση κερδών των εφοπλιστών, οι οποίοι έφταναν να χρηματοδοτούν πλέον μόνοι τους τα νέα καράβια που έχτιζαν, να διπλασιάζουν σε 3-5 χρόνια το στόλο τους, και τέλος να στρέφονται για τοποθετήσεις κεφαλαίων σε γη, ακίνητα, τουρισμό και φυσικά σε ΜΜΕ.
Όσοι λοιπόν ψάχνουν να βρουν αποκλειστικά και μόνο στους φοροφυγάδες τα διαφυγόντα έσοδα του ελληνικού κράτους, ας κάνουν τον κόπο να διαβάσουν τις διατάξεις με τις φοροαπαλλαγές των ναυτιλιακών επιχειρήσεων στον κρατικό προϋπολογισμό. Οι εφοπλιστές και τα πλοία τους απλά δεν φορολογούνται ή ακόμα καλύτερα απαλλάσσονται πλήρως από τους φόρους, ενώ ο συντάκτης του προϋπολογισμού δεν μπαίνει καν στον κόπο να συμπληρώσει την ειδική στήλη με τον υπολογισμό των χαμένων κρατικών εσόδων από αυτές τις απαλλαγές.
Όσο για το προσφιλές επιχείρημα της φοροαπαλλαγής με στόχο την υιοθέτηση ελληνικής σημαίας και άρα και ελληνικών πληρωμάτων είναι τόσο έωλο όσο και ο κύριος υπερασπιστής του που δεν είναι άλλος από τον πρόεδρο του ΛΑΟΣ. «Έχουμε μια μεγάλη άνθηση της ναυτιλίας», έλεγε στη βουλή ο κ. Καρατζαφέρης. «Έρχεται η Νορβηγία και η Αγγλία και βάζει φορολογία. Εσείς λοιπόν γιατί δεν τους μαζεύεται όλους εδώ; Απαλλάξτε τους από όλα. Η σκόνη να μείνει από το χρήμα, λέει ο Εβραίος [sic], όφελος είναι» (17.4.08).
Πράγματι μόνο η σκόνη μένει από το χρήμα αυτό στο κράτος! Τα λέει αυτά ο Καρατζαφέρης πιπιλίζοντας μαζί και την καραμέλα της απασχόλησης των ναυτικών, παρόλο που καλά γνωρίζει ότι αυτό είναι πλέον ένας βολικός μύθος. Όχι βέβαια ότι απέχουν στην ουσία από τις απόψεις αυτές και τα δύο μεγάλα κόμματα, αφού στην πράξη αυτό ακριβώς κάνουν. Με το ίδιο ακριβώς επιχείρημα λοιπόν θα μπορούσαν να απαλλάσσονται από τη φορολογική κλίμακα και οι βιομηχανίες, οι βιοτεχνίες ακόμα και τα ψιλικατζίδικα αν απασχολούν έλληνες εργαζόμενους. Η σημερινή τραγική όμως πραγματικότητα των ελλήνων ναυτικών και η μείωση των θέσεων εργασίας δεν οφείλεται στην ανά τον κόσμο ύπαρξη αλλοδαπών αλλά στην αχαλίνωτη κερδοφορία των εφοπλιστών, σε βάρος τόσο του ελληνικού κράτους όσο και όλων των ναυτικών.
Από το 2004 μέχρι το 2006 το ποσοστό μείωσης των ελλήνων ναυτικών σε ελληνόκτητα πλοία ελληνικής ή ξένης σημαίας ήταν 9,5%, ενώ η αύξηση σε αλλοδαπούς αντίστοιχα δεν ξεπερνούσε το 0,4% ( Έθνος, ειδική έκδοση Ιούνιος 2008).
Ο προϋπολογισμός αποκαλύπτει. Ας δούμε όμως και το φετινό ζόρικο ελληνικό προϋπολογισμό της κρίσης, της αύξησης των φόρων απ’ τη μια (για τον κάθε πολίτη) και των 56 φοροαπαλλαγών απ’ την άλλη (για τους Ρέστη, Κωσταντακόπουλο, Αγγελόπουλο, Λύρα, Προκοπίου, Λασκαρίδη, Τσάκο και λοιπούς εφοπλιστές του Σίτι και του Πειραιά, του Παναμά και της Μάλτας, της Κίνας και της Κύπρου).
Οι κατά καιρούς προβολές όλων των εφοπλιστών στα σαλόνια των εφημερίδων, πάντα με το πρόθεμα «πανούργος», «καπάτσος», «αυτοδημιούργητος», τώρα γίνονται κατανοητές. Διότι με το διαχρονικά ασύλληπτο καθεστώς του τρόπου φορολόγησής τους, με την πλήρη απαλλαγή και την εισφοροδιαφυγή τους από τα ταμεία των εργαζομένων, με συνθήκες σχεδόν απόλυτης ατιμωρησίας στις ρυπάνσεις, στα ναυτικά δυστυχήματα αλλά ακόμα και σε παράνομα φορτία παρ’ όλες τις κοινοτικές (ανεφάρμοστες) οδηγίες και τέλος με τα παρακάλια των πολιτικών και των ΜΜΕ που τώρα τους ανήκουν και τυπικά, θα πρέπει να είναι διανοητικά καθυστερημένος ο εφοπλιστής που δεν θα έχει τεράστια κέρδη.
Οι φοροαπαλλαγές αφορούν αφενός στα ίδια τα πλοία και αφετέρου στους δικαιούχους (δηλαδή πλοιοκτήτες, ναυτιλιακές επιχειρήσεις κλπ.).
Τα πλοία χωρίζονται σύμφωνα με τον νόμο Ν. 27/1975 (βλ. παρακάτω) σε δύο κατηγορίες.
Την κατηγορία Α, στην οποία ανήκουν τα μηχανοκίνητα φορτηγά πλοία, δεξαμενόπλοια, πλοία ψυγεία χωρητικότητας 3.000 κόρων, σιδηρά φορτηγά πλοία ξηρού και υγρού φορτίου, πλοία ψυγεία άνω των 500 και 3.000 κόρων με πλόες στα λιμάνια του εξωτερικού, επιβατηγά πλοία με πλόες σε λιμάνια εξωτερικού και επιβατηγά πλοία ολικής χωρητικότητας άνω των 500 κόρων που τουλάχιστον επί εξάμηνο έκαναν πλόες μεταξύ λιμανιών του εσωτερικού ή εσωτερικού και εξωτερικού ή µόνο εξωτερικού, για αναψυχή των επιβατών (περιηγητικά ή κρουαζιερόπλοια) και
την κατηγορία Β στην οποία ανήκουν τα λοιπά μηχανοκίνητα πλοία, ιστιοφόρα και πλοιάρια γενικώς.
Τα κέρδη των πλοίων απαλλάσσονται πλήρως:
1. από οποιοδήποτε φόρο εισοδήματος
2. από κάθε φορολογία ή υπεραξία που μπορεί να πραγματοποιηθεί είτε από την πώληση πλοίου, είτε από την είσπραξη ασφαλιστικής αποζημίωσης είτε από άλλη αιτία
3. από τον φόρο εισοδήματος (των καθαρών κερδών) ή μερισμάτων κάθε ημεδαπής ή αλλοδαπής εταιρείας που εκτός από τα πλοία έχει κι άλλες εκμεταλλεύσεις
Απαλλάσσονται από φόρο τα πλοία:
4. κατηγορίας Α που ναυπηγούνται στην Ελλάδα
5. κατηγορίας Α που υφίστανται επισκευές και οι δαπάνες καλύπτονται με εισαγωγή συναλλάγματος (μέχρι 50%)
6. κατηγορίας Β (κατά 2/3) τα νεώτερα των 20 ετών και τα 10-15 ετών (τα νηολογημένα σύμφωνα με τους ελληνικούς νόμους)
7. κατηγορίας Β καθώς και φορτηγά ηλικίας κάτω των 10 ετών
8. φορτηγά κάτω των 30 ετών
9. κατηγορίας Β που ναυπηγήθηκαν στην Ελλάδα
10. κατηγορίας Α μικρότερα των 10 ετών
11. όλα τα κατηγορίας Α που εκτελούν δρομολόγια μεταξύ ελληνικών και ξένων λιμανιών αλλά και όλα που ναυπηγήθηκαν στην Ελλάδα
Απαλλάσσονται επίσης:
12. από κάθε φόρο, τέλος ή εισφορά ή κρατήσεις υπέρ του δημοσίου ή κάποιου τρίτου το εισόδημα που αποκτάται από γραφεία ή υποκαταστήματα αλλοδαπών ναυτιλιακών επιχειρήσεων που εγκαθίστανται στην Ελλάδα
13. το ίδιο ισχύει και για εισόδημα που δημιουργείται από εκμετάλλευση πλοίων και στο εξωτερικό και μάλιστα την απαλλαγή απολαμβάνουν και όλοι οι συνέταιροι και οι μέτοχοι
14. από κάθε τέλος και τα έγγραφα που συντάσσονται για την εφαρμογή του ισχύοντος από το 1975 νόμου
15. από το φόρο κύκλου εργασιών και από τα τέλη κυκλοφορίας τα τουριστικά επαγγελματικά πλοία ή πλοιάρια και οι βενζινάκατοι επαγγελματικής ή ιδιωτικής χρήσης
16. από κάθε φόρο ή τέλος ή εισφορά το εισόδημα που αποκτάται από εταιρείες χαρτοφυλακίου που κατέχουν αποκλειστικά μετοχές ελληνικών πλοιοκτητριών υπό ελληνική σημαία. Ακόμα και τα έγγραφα που συντάσσονται για τη διανομή κερδών, τα δάνεια και τις καταθέσεις, οι εγγραφές και τα δικαιολογητικά απαλλάσσονται από όλα τα παράβολα. Στο σημείο αυτό ας θυμηθούμε όλοι τα παράβολα που πληρώνουμε για ένα απλό παπάκι ή τα παράβολα που πληρώνει ο μετανάστης για μια άδεια παραμονής.
Μειώνεται ο φόρος:
17. Στα πλοία Α και Β κατηγορίας που αργούν λόγω ελλείψεως εργασίας ή επισκευών ή άλλης αιτίας
18. κατά 50% σε πλοία και κρουαζιερόπλοια Α και Β κατηγορίας
19. κατά 60% σε επιβατικά πλοία, μηχανοκίνητα και ιστιοφόρα
20. κατά 75% στα αλιευτικά πλοία
21. κατά 50% στα Β κατηγορίας πλοία 10-20 ετών
Σαν αιτιολογία αυτών -αλλά και των υπολοίπων 35 φοροαπαλλαγών που λόγω χώρου παραλείψαμε- αναφέρονται η ενίσχυση της ναυτιλίας, η ανάπτυξη, τα κίνητρα για εισροή συναλλάγματος και άλλες ευγενείς προθέσεις.
Πουθενά στην ειδική στήλη δεν εμφανίζεται το κόστος σε χαμένα κρατικά έσοδα, ενώ οι διάρκειες αυτών των φοροαπαλλαγών είναι κατά τεκμήριο απεριόριστες. Θα είχε μεγάλο ενδιαφέρον να βλέπαμε εδώ τι παραπάνω προσφέρουν οι φορολογικοί παράδεισοι του Παναμά ή του Αγ. Βικέντιου στους έλληνες εφοπλιστές που, προκειμένου να μην πληρώσουν ούτε καν σε 5 έλληνες ναυτικούς ένα μισθό, «ξενιτεύονται» σπέρνοντας τον ελληνικό πολιτισμό της απληστίας στα πέρατα του κόσμου.
Ο προϋπολογισμός ασχολείται και με την φοροαπαλλαγή των δικαιούχων (πλοιοκτητών, ναυτιλιακών επιχειρήσεων κλπ) σε 12 επιπλέον σελίδες. Ενδεικτικά:
-100% φοροαπαλλαγή επενδύσεων ναυπήγησης και επισκευής παραδοσιακών σκαφών για επενδύσεις πάνω από 150.000 ευρώ.
-Απαλλάσσεται από το φόρο εισοδήματος το εισόδημα που αποκτάται από εταιρεία επενδύσεων στην ποντοπόρο ναυτιλία καθώς και το εισόδημα των κατόχων μερισμάτων.
-Με τον ίδιο τρόπο απαλλάσσονται και οι ημεδαπές επιχειρήσεις με αντίστοιχο αντικείμενο εργασιών ή υπηρεσιών.
-Απαλλάσσονται από το φόρο εισοδήματος και τα κέρδη από την εκμετάλλευση ιδιόκτητων πλοίων με ελληνική σημαία.
-Απαλλάσσεται από φόρους και η υπεραξία λόγω εκποίησης , αποζημίωσης ασφαλιστικής ή άλλη αιτία.
-Απαλλάσσονται ακόμα και τα δάνεια αλλά και οι καταθέσεις των μετόχων.
-Απαλλάσσονται και οι αλλοδαπές εταιρείες αν εγκατασταθούν ή ιδρύσουν υποκαταστήματα στην Ελλάδα.
-Απαλλάσσονται από το φόρο εισοδήματος τα κέρδη αλλά και τα μερίσματα που διανέμει εταιρεία που έχει υπαχθεί στο Ν.27 και διαχειρίζεται πλοία με ελληνική ή ξένη σημαία!
Για την ενίσχυση της ναυτιλίας κι αυτά!
Αρκεί ένα δυάρι ξένης ναυτιλιακής εταιρείας νοικιασμένο στον Πειραιά και τέρμα η φορολογία. Το ίδιο και πολλαπλάσιο ισχύει και για τα ανακαινισμένα πειραιώτικα νεοκλασικά των ελλήνων εφοπλιστών, που μπορεί μέχρι και επιδοτήσεις να πήραν για την ανακαίνιση. Ακόμα και από τους ειδικούς φόρους κατανάλωσης απαλλάσσονται με διατάξεις του προϋπολογισμού και οι πλοιοκτήτες, για να αγοράζουν φτηνό ουίσκι και πούρα.
Σκανδαλώδης τέλος είναι η απαλλαγή τους από ΦΠΑ των αγορών στην Ελλάδα προϊόντων που προορίζονται για τις τροφοδοσίες στα πλοία τους. Υπάρχουν καταγγελίες ότι ακόμα και τα πάγια έξοδα των γραφείων τους «φορτώνονται» στα απαλλαγμένα από ΦΠΑ έξοδα των πλοίων.Τελικά, “χρωστάει” και ο Παπανδρέου56 φοροαπαλλαγές λοιπόν για τους έλληνες εφοπλιστές με τα υπέρογκα κέρδη, την ώρα που το «ταλαίπωρο» το ΣΔΟΕ ψάχνει τους φοροφυγάδες.
Κι όμως, πριν από ένα μόνο χρόνο στη Βουλή (5.5.09), κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου για τη φορολογία εισοδήματος κλπ., δεν ήταν μόνο το ΚΚΕ και ο ΣΥΡΙΖΑ που εξέφρασαν τις έντονες διαφωνίες τους.
Η σημερινή υπουργός Λούκα Κατσέλη ρωτούσε κι αυτή: «Ποια είναι η αρχή, η κεντρική ιδέα του νομοθέτη που διέπει αυτό το φορολογικό νομοσχέδιο την οποία εκκαλούμεθα σήμερα να υποστηρίξουμε; Η απάντηση, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, είναι ξεκάθαρα αρνητική, γιατί στα σαράντα άρθρα και τις τρεις τροπολογίες, οι περισσότερες ρυθμίσεις μειώνουν επιλεκτικά, αντί να αυξάνουν, τα φορολογικά έσοδα.[…] Απαλλάσσονται από το Φόρο Συγκέντρωσης Κεφαλαίου συμπλοιοκτησίες, ναυτιλιακές κοινοπραξίες και κάθε μορφής ναυτιλιακές επιχειρήσεις».
Όσο για τον Χρήστο Παπουτσή, λάβρος επετέθη κατά της κυβέρνησης μέσα στη Βουλή (15.7.09) κατά τη «νυχτερινή» τροπολογία του αρ. 24 του Ν. 3763/2009 που καταργούσε το πρόσφατο μέτρο φορολόγησης των εφοπλιστών, λέγοντας: «Εν μέσω της οικονομικής κρίσης, εν μέσω των προσπαθειών, υποτίθεται, της Κυβέρνησης, για να διευκολύνει και να ενισχύσει τα έσοδα του κράτους, τη στιγμή που φορολογείται ό,τι κινείται στην ελληνική γη, στην ελληνική επικράτεια και στον ελληνικό εναέριο χώρο, την ώρα που φορολογούνται από πλεούμενα σκάφη αναψυχής μέχρι τα καρτοκινητά των παιδιών, των μεταναστών και των ηλικιωμένων ανθρώπων, την ίδια στιγμή έρχεται η Κυβέρνηση εκ του πονηρού, με τροπολογία στο νομοσχέδιο για τα καρτοκινητά και περνάει διάταξη με την οποία απαλλάσσεται η ναυτιλία». Αυτά τότε!
Δίκαια τέλος θ’ αγανακτήσουν τα παιδιά του κάθε φορολογούμενου Έλληνα μαθαίνοντας ότι, ενώ όταν ο δικός τους πατέρας πεθάνει, θα κληθούν να πληρώσουν φόρο κληρονομιάς, αυτό δεν ισχύει για τους κληρονόμους των εφοπλιστών: «Απαλλάσσονται από το φόρο κληρονομιάς πλοία χωρητικότητας άνω των 1500 κόρων, μερίδια πλοίων, μετοχές ημεδαπών ή αλλοδαπών εταιρειών που είναι πλοιοκτήτριες τέτοιων πλοίων». Το ίδιο ακριβώς καθεστώς ισχύει και για τις μεταβιβάσεις ή εκποιήσεις επιβατικών πλοίων και πλοίων που είναι πάνω από 500 και μέχρι 3000 κόρους, με μόνη προϋπόθεση τα πλοία την πρώτη (μόνο) φορά να τίθενται υπό ελληνική σημαία. Ο νέος ιδιοκτήτης καλείται να πληρώσει μόνο το χαρτόσημο. Φυσικά, και πάλι η στήλη με το κόστος απωλειών για το δημόσιο δεν είναι συμπληρωμένη.
Τέλος η μία και μόνη διάταξη του περίφημου Ν. 27/1975 για τη φορολόγηση των πλοίων (6 σειρές) δίνει την εικόνα του τι πληρώνει ο έλληνας εφοπλιστής της ελληνικής σημαίας. Η φορολόγηση γίνεται με βάση ένα συντελεστή και πάντα σε τιμές δολαρίου. Σε ένα πλοίο 10.000-19.000 κόρων, για παράδειγμα, ο συντελεστής είναι 1 δολάριο ανά κόρο και αναλόγως με την ηλικία του πλοίου προσαυξάνεται με άλλον ένα συντελεστή. Π.χ. για πλοίο ηλικίας 5-9 ετών, ο συντελεστής είναι 0,95 του δολαρίου. Με δυο λόγια ο εφοπλιστής με την ελληνική σημαία πληρώνει για το συγκεκριμένο πλοίο 9.500 δολάρια το χρόνο φόρο στο ελληνικό κράτος όταν τα έσοδά του, αν ναυλώνεται όλο το χρόνο, μπορεί φτάνουν και τα 60 εκ. δολάρια. Αν υπολογίσουμε ότι ένας και μόνο έλληνας εφοπλιστής έχει για παράδειγμα μέχρι και 40 δεξαμενόπλοια, από τα οποία πάνω από τα μισά έχουν ξένες σημαίες, τότε πράγματι είναι απορίας άξιο αν υπάρχει ακόμα οτιδήποτε στην Ελλάδα που να μην τους ανήκει.
Ναυτικοί στα αζήτητα. Για να τελειώνουμε με το παραμύθι της απασχόλησης των ελλήνων ναυτικών, για «χάρη» των οποίων από τη δεκαετία του ’60 απαλλάσσονται από τη φορολογία οι εφοπλιστές, ας δούμε και μερικά στοιχεία.
Όπως μας πληροφόρησε ο Γιώργος Δαούσης (πρόεδρος του Συλλόγου Υπαλλήλων ΝΑΤ), ενώ έχουν καταργηθεί σχεδόν όλοι οι περιορισμοί, η σημαία ευκαιρίας είναι η κύρια προτίμηση των εφοπλιστών για να γλυτώνουν και τα λίγα παραπάνω ευρώ που θα κατέβαλλαν στους έλληνες ναυτικούς.
Κι αυτό γίνεται ενώ οι συνθέσεις για τα ελληνικής σημαίας πλοία έχουν περιορίσει σε 5-7 άτομα τους απαραίτητους έλληνες ναυτικούς, των οποίων μάλιστα τις εισφορές στο ταμείο (ΝΑΤ) πληρώνει εξ ολοκλήρου το κράτος.
Στην πράξη δε, οι εφοπλιστές κρατάνε Έλληνες μόνο τον πλοίαρχο και τον πρώτο μηχανικό κι αυτό επειδή τους έχουν (ακόμα) μεγαλύτερη εμπιστοσύνη. Τα μόνα πλοία που εισφέρουν στο ΝΑΤ είναι τα ακτοπλοϊκά, τα οποία βέβαια παίρνουν και γενναίες επιδοτήσεις που συνεχώς αυξάνονται ενώ ταυτόχρονα αυξάνονται και τα -απελευθερωμένα πλέον- ναύλα.
Τα ακτοπλοϊκά χρωστούσαν στο ΝΑΤ πάνω από 60 εκ. το 2008, ενώ με το «κλείσιμο» της ΔΑΝΕ, της ΝΕΛ και του Αγούδημου τα χρέη αυτά έχουν πολλαπλασιαστεί.
Τα κρουαζιερόπλοια ελληνικής σημαίας έπρεπε επίσης να εισφέρουν στο ΝΑΤ, αλλά χρόνο με το χρόνο αλλάζουν κι αυτά σημαία, ενώ χρωστούν ακόμα τις εισφορές τους. Τα 4 ελληνικής σημαίας πλοία του Λούη, που στο μεταξύ αλλάζουν “εθνικότητα”, χρωστάνε εισφορές τριών χρόνων.
Οι εφοπλιστές πατάνε πάνω σε μία “πρόσκληση” του Παπουτσή που τους έταξε να απαλλαγούν από τις εισφορές στο ΝΑΤ αν βάλουν Ελληνική σημαία, που έμεινε στα λόγια, αλλά οι εφοπλιστές το κράτησαν ώστε να μην πληρώσουν από τότε καμία εισφορά στο ΝΑΤ. Από τα ελληνόκτητα 5000 ποντοπόρα πλοία μόνο 800 απομένουν με ελληνική σημαία και συνεχώς μειώνονται. Πάντοτε τέλος κρατάνε ένα αριθμό πλοίων με ελληνική σημαία για διάφορους δικούς τους λόγους (π.χ. τα ναυλοσύμφωνα) και φυσικά όχι για να βοηθήσουν τη μητέρα πατρίδα.
Σήμερα στην Ελλάδα υπάρχουν μόνο 19.000 έλληνες εν ενεργεία ναυτικοί, ενώ το 2008 ήταν 35.000 και το 1980 100.000. Οι συνταξιούχοι είναι 70.000. Το δε ελληνικό κράτος επιδοτεί πλέον το ΝΑΤ με 1,1 δις ετησίως. Το γραφείο ευρέσεως εργασίας ναυτικών υπάρχει για τους έλληνες ναυτικούς μόνο σαν ανέκδοτο.
Προς τι λοιπόν τα παρακάλια των υπουργών εμπορικής ναυτιλίας και οικονομικών στο εφοπλιστικό λόμπι; Κι αν ο πρωθυπουργός στην αρχή, όταν “δεν χρωστούσε” ακόμα σε κανέναν, κατάργησε το αμαρτωλό «Υπουργείο της παναμέζικης σημαίας», εν τούτοις ήδη έκανε ένα βήμα πίσω, εκχωρώντας τις αρμοδιότητες της ποντοπόρας ναυτιλίας στον Μιχάλη Χρυσοχοϊδη. Απόφαση που η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χαιρέτησε «σαν την πρώτη νίκη στη μάχη που δεν έχει ακόμα τελειώσει» (περιοδικό “Εφοπλιστής”, 5/2010).
Κροίσοι στην κρίση. Με αφορμή λοιπόν την νόμιμη πλην όμως σκανδαλώδη φοροαπαλλαγή μην ξεχνάμε το πώς οι φτηνές εγκαταστάσεις της Κίνας και της Σαγκάης με τους γιγάντιους ρυθμούς παραγωγής προσέλκυσαν τους «φορτωμένους» έλληνες εφοπλιστές που ήθελαν γρήγορα πολλά νέα πλοία.
Άλλωστε όλο το πάρε δώσε με την Κίνα προέρχεται από τις «ανταλλαγές» με τους έλληνες εφοπλιστές, που βαφτίζουν τα πλοία τους ακόμα και με κινεζικά ονόματα. Όλοι θα θυμούνται την πρώτη εμφάνιση του κάπτεν Γουέι στην Ελλάδα, με αρχικό στόχο τον κερδοφόρο ΟΛΠ και με τη μεσολάβηση του καραμανλικού εφοπλιστή Κωσταντακόπουλου.Μεγάλες εφοπλιστικές εταιρείες εκτός από το χτίσιμο έχουν ειδικευτεί και στην (κερδοφόρα) διάλυση πλοίων όπως η π.χ. η Dynacom. Από έρευνες της Greenpeace (2003) προέκυψε ότι η εταιρεία αυτή μαζί με άλλες 6 ελληνόκτητες εταιρείες ανήκουν στις 10 πιο ρυπογόνες εταιρείες του πλανήτη. ” H Greenpeace επανειλημμένα ζήτησε από τη Dynacom (όπως κι από τις άλλες εταιρείες) να αλλάξει πολιτική. Η Dynacom έστειλε τότε για διάλυση 19 πλοία στον τρίτο κόσμο (οι συνθήκες εργασίας στα διαλυτήρια είναι πέρα από τα όρια της φαντασίας) κερδίζοντας 58 εκ. δολάρια” (περ. Γαλέρα 6/7/2006).
1.200 ναυτιλιακές εταιρείες εδρεύουν στον Πειραιά μόνο για τα ποντοπόρα πλοία και πάνω από 2.500 για παντός τύπου, καθώς και πάνω από 700 εταιρείες θαλάσσιου τουρισμού. Όλες απαλλαγμένες από φορολογία με το χέρι του νόμου.
Σε ειδική έκδοση της εφημερίδας “Έθνος”, τον Ιούνιο του 2008, εκτός από τις 9 φωτογραφίες του τότε υπουργού ναυτιλίας Γ. Βουλγαράκη υπάρχουν πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία, όπως ότι «έκλεισαν οι πύλες του λονδρέζικου φορολογικού παράδεισου στους αλλοδαπούς εκατομμυριούχους και άνοιξε πλέον ο δρόμος της φυγής των ελλήνων εφοπλιστών με προορισμό τον Πειραιά».
Φυσικά οι έλληνες εφοπλιστές ήδη διατηρούσαν γραφεία και στον Πειραιά και βέβαια δεν έφυγαν από το Σίτι. Εξάλλου εκείνοι ξέρουν καλύτερα από όλους τι τους συμφέρει να κάνουν στην κάθε χώρα και με την κάθε σημαία. «Στη βαλίτσα που μετέφερε ο υπ. Ναυτιλίας Γ. Βουλγαράκης στο ταξίδι του στο Λονδίνο προσπάθησε να χωρέσει όσα περισσότερα κίνητρα μπορούσε προκειμένου να δελεάσει την ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα του Σίτι», έγραφε σε άρθρο του ο Κ. Νάνος, συνεχίζοντας: «Μέτρα περαιτέρω ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής σημαίας, αλλά και επιπλέον φοροαπαλλαγές, όπως η άρση του μέτρου για τη φορολόγηση των ακινήτων των offshore εταιρειών, τέθηκαν μεταξύ άλλων στο τραπέζι των συζητήσεων». Αλλά και ο τ. υπουργός οικονομικών Γ. Αλογοσκούφης «είχε σπεύσει τότε να απαντήσει καταφατικά στο αίτημα των εφοπλιστών να μη θιγεί η ναυτιλία από την οδηγία της ΕΕ που αφορά στη συγκέντρωση του φόρου κεφαλαίων».
* 49 δις. δολάρια επενδύθηκαν το 2008 για νέα πλοία (στο εξωτερικό), ενώ οι παραγγελίες των ελλήνων εφοπλιστών σε επίπεδο χωρητικότητας ξεπέρασαν το 50% της συνολικής χωρητικότητας σε παγκόσμιο επίπεδο.
* 67 δις. δολάρια ήταν τα δάνεια των ελλήνων εφοπλιστών το 2008, κατά κύριο λόγο σε ξένες τράπεζες. Σε ελληνικές τράπεζες το 2007 εκταμιεύτηκαν σε δάνεια 3,4 περίπου δις δολάρια. Τα διάφορα προϊόντα αντιστάθμισης (swaps) ανήλθαν την ίδια χρονιά στα 13 δις δολάρια.
* οι σημαίες 48 κρατών υψώνονται στα ένδοξα ελληνόκτητα πλοία .
Για να καταλάβουμε τον δείκτη των ναυλαγορών, αρκεί να πάρουμε για παράδειγμα τον δείκτη ναύλωσης των φορτηγών πλοίων που μεταφέρουν ξηρά φορτία και είναι χωρητικότητας από 90.000 έως 120.000 τόνους. Με βάση τον δείκτη που καθορίζεται από τη διαφορά προσφορά και ζήτησης, αυτό το πλοίο θα ναυλωθεί κοντά στα 160.000 δολάρια την ημέρα. Το κόστος λειτουργίας συν το κόστος του κεφαλαίου που απαιτήθηκε για να χτιστεί το πλοίο (π.χ. το 2002) δεν ξεπερνάει τα 40.000 ευρώ την ημέρα. Αυτό σημαίνει ότι ο ιδιοκτήτης ενός τέτοιου πλοίου έχει καθαρό κέρδος της τάξης των 70.000 με 80.000 δολαρίων την ημέρα, για όσες μέρες το πλοίο αυτό είναι ναυλωμένο(ειδική έκδοση των “Νέων”, 31.5.08). Αν αναλογιστούμε πόσα δεκάδες ή και εκατοντάδες εμπορικά πλοία με διάφορες σημαίες έχουν οι έλληνες εφοπλιστές, προσεγγίζουμε και τα ποσά που συσσωρεύουν με τα ναύλα – και όλα αφορολόγητα.
Όλες οι ναυτιλιακές ειδήσεις κι αναλύσεις τονίζουν πως η μεγάλη συσσώρευση κερδών των τελευταίων χρόνων θα επιτρέψει στο εφοπλιστικό κεφάλαιο να ξεπεράσει την παγκόσμια οικονομική κρίση. Βοηθούντος βέβαια και του πρόθυμου ελληνικού κράτους.
Εφοπλιστές: από τη Σκύλλα τη ΝΔ, στη Χάρυβδη, τον ΣΥΡΙΖΑ…
Τι θα σημαίνει όμως για το εφοπλιστικό κεφάλαιο στις 18 Ιούνη;
Την 1-6-2012, ο πρόεδρος του ΣΥΝ και ηγέτης του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Τσίπρας, δήλωσε ότι στόχος του ΣΥΡΙΖΑ  είναι η κατάργηση των προκλητικών 58 φοροαπαλλαγών των εφοπλιστών. Μάλιστα, τόνισε ότι «θα επανεξεταστούν από μηδενική βάση οι σχέσεις με τη ναυτιλία»!
Μια διαφορετική προσέγγιση, στις συχνές, αλλεπάλληλες μεταβολές του πολιτικού του προγράμματος, παρουσίασε το επίσης ηγετικό στέλεχος του ΣΥΝ και του ΣΥΡΙΖΑ, Γιάννης Μπαλάφας, στην ενημερωτική εκπομπή του MEGA «Κοινωνία Ώρα Mega», που προανήγγειλε την επιβολή έκτακτης εισφοράς στους εφοπλιστές. ¨»Θα κληθούν δηλαδή να συμμετέχουν εθελοντικά στη διάσωση της χώρας, συμφωνώντας σε μια δίκαιη εισφορά που θα τους επιβληθεί είτε με βάση τα έσοδα τους, είτε με βάση την χωρητικότητα των πλοίων, όπως άλλωστε έχει ήδη προαναγγείλει μιλώντας στη Βουλή ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Τσίπρας» ξεκαθάρισε ο Γ.Μπαλάφας.
Επομένως, ο λαός μας έχει να διαλέξει την Κυριακή ανάμεσα στον ΣΥΡΙΖΑ που προτείνει την εθελοντική εισφορά των εφοπλιστών και τη ΝΔ που υπερασπίζει τη Φοροδιαφυγή των τελευταίων. Είναι ενδεικτική η βίαιη αντίδραση του πρώην υφυπουργού Ναυτιλίας και στελέχους πλέον της ΝΔ, Άδωνι Γεωργιάδη, που απέρριψε την παραπάνω πρόταση και κατηγόρησε τον ΣΥΡΙΖΑ ότι αγνοεί την πραγματικότητα, υποστηρίζοντας ότι οι Έλληνες εφοπλιστές «ήδη πληρώνουν πάρα πολλά» ( Ο μπουμπούκος, είναι το κάθαρμα που ανέλαβε να προωθήσει το νομοσχέδιο των ιδιωτικών στρατών , που κόπηκε τελικά με επέμβαση του Χρυσοχοϊδη) έχοντας υψωμένη την ελληνική σημαία στα πλοία τους, χωρίς όμως να προσδιορίζει το όφελος για την εθνική οικονομία, με δεδομένες και τις διαρκείς μειώσεις των οργανικών συνθέσεων. Όπως είπε ο Α.Γεωργιάδης «κανείς δεν τους υποχρεώνει να έχουν υψωμένη την Ελληνική σημαία, την οποία μπορούν να αλλάξουν σε 24 ώρες».
Φυσικά, οι στριγκλιές του Α.Γεωργιάδη δεν αρκούν για να αμφισβητηθεί η πραγματικότητα, που σμπαραλιάζει τους απερίγραπτους ισχυρισμούς του. Όπως έχει αποκαλύψει ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Θ.Δρίτσας, μιλώντας στη Βουλή, «η ΔΥΟ πλοίων στον Πειραιά (μάλλον εννοείται η ΔΟΥ πλοίων) για το έτος 2000, βεβαίωσε από τη ναυτιλιακή δραστηριότητα περίπου 307 εκατομμύρια ευρώ. Εισέπραξε 200 εκατομμύρια. Δεν μπόρεσε να εισπράξει 107 για διάφορους λόγους και ο λογαριασμός της είναι πολύ πιο κάτω από μια συνοικιακή ΔΥΟ». Τέλος, πολύ επικαλούνται την εισροή ναυτιλιακού συναλλάγματος ως αντιστάθμισμα στην έλλειψη φορολόγησης, αλλά παραβλέπουν επίσης ότι το 50-60% του συναλλάγματος, που εισρέει σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδας επανεξάγεται στο εξωτερικό!!!
ΟΙ ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΤΣΑΜΠΑ ΜΑΓΚΕΣ…
Ο εκβιασμός των εφοπλιστών είναι αισχρός και ψεύτικος. Αλήθεια, οι εφοπλιστές θα φύγουν από το ελληνικό νηολόγιο; Και θα πάνε που; Σε ποια χώρα; Οι χώρες φορολογικοί παράδεισοι θα υπερασπίσουν τα συμφέροντα τους;
Ας μας απαντήσει ο λαλίστατος εφοπλιστής Νικόλαος Ευθυμίου: η σημαία Λιβερίας, Παναμά και Μπαχάμες του προσφέρουν πολύ κύρος και προστασία; Γιατί τότε απαιτούσε στη Σομαλία να σταλεί ο ελληνικός στόλος, ο αντίστοιχος ευρωπαϊκός και το ΝΑΤΟ; Γιατί δεν ζητά να τους προστατεύσει το Πολεμικό Ναυτικό της Κύπρου, της Ονδούρας και της Κόστα Ρίκα; Τα συμβόλαια μεταφοράς εφοδίων του ΝΑΤΟ πως τα έκλεισαν οι Έλληνες εφοπλιστές; Τις συμφωνίες μεταφοράς του πετρελαίου από το Ιράκ και τη Λιβύη, τις έκλεισαν χωρίς πολιτική παρέμβαση; Δεν έπρεπε να ψηφίσει ειδικό νόμο η κυβέρνηση Παπαδήμα για να βάλετε ένοπλους μπράβους στα πλοία σας; Ή μήπως η συγκεκριμένη σχέση που έχουν οι εφοπλιστές με το ελληνικό κράτος αποτελεί προϋπόθεση και εγγύηση της απίστευτης κερδοφορίας τους;
ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ ΝΑ ΓΔΕΡΝΕΤΕ ΤΟΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟ ΛΑΟ ΜΑΣ-ΠΛΗΡΩΣΤΕ ΤΩΡΑ!
Εμείς απαιτούμε: Την άμεση κατάργηση της Φοροαπαλλαγής των εφοπλιστών και την σημαντική φορολόγηση των υπέρογκων κερδών τους. Δημιουργία θέσεων εργασίας με την αύξηση της οργανικής σύνθεσης των πληρωμάτων.   Κάλυψη των ελλειμμάτων του ΝΑΤ με την έκτακτη εισφορά των εφοπλιστών. Δημόσιες και δωρεάν θαλάσσιες συγκοινωνίες στις θάλασσες μας που να καταργήσουν τον Αποκλεισμό και την Ομηρεία των νησιωτών από τους εφοπλιστές, δίνοντας πνοή και στην ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη, που επίσης πρέπει να κοινωνικοποιηθεί.
ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΔΙΑΠΛΟΚΗΣ ΕΦΟΠΛΙΣΤΗ ΚΑΙ ΝΔ
Για μια ακόμη φορά αποδεικνύεται ότι η αντιπαράθεση και το ξεκατίνιασμα της δεξιάς παράταξης, αποτελεί ευκαιρία να μαθευτούν κάποια περιστατικά της αμαρτωλής πορείας της. Όπως τα παρακάτω, που ανιχνεύσαμε στο άρθρο  «Ο ΕΦΟΠΛΙΣΤΗΣ ΜΕ ΤΙΣ ΜΕΓΑΛΕΣ ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΕΣ ΧΟΡΗΓΙΕΣ. Είναι ΠΟΛΛΑ τα λεφτά..Κάπταιν!». Διαβάζουμε:  «Μεγάλο θέμα έχει προκύψει με τον γνωστό εφοπλιστή, έναν από τους μεγαλύτερους, ο οποίος μοιράζει πάρα πολλά χρήματα στην προσπάθειά του να υποστηρίξει φιλικό του πρόσωπο να εκλεγεί βουλευτής στις προηγούμενες εκλογές. Η προσπάθεια του ανταμείφθηκε με την εκλογή του φιλικού του προσώπου σε πολύ καλή θέση μάλιστα.
Η εφημερίδα ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ στις 20/5/2012 αναφέρει σε σχόλιο της ότι εφοπλιστής έδωσε 4.000.000€ μετρητά σε κόμμα της περιοχής του Φαληρικού Δέλτα και 1.000.000€ ακόμα για να βοηθήσει συγγενικό του πρόσωπο να εκλεγεί.
Χθες ο Γ. Καρατζαφέρης στο EXTRA3 έκανε με την σειρά του αναφορά σε εφοπλιστές που στήσανε πλατείες και εκκλησίες για να χρηματοδοτήσουν κόμμα εξουσίας. Αναφέρθηκε μάλιστα σε γνωστό μέρος προς την Αταλάντη, «δείχνοντας» ποιον εννοεί (με άμεση σχέση με τις λίστες της ΝΔ στην περιφέρεια Αττικής).
Τίποτα από όλα αυτά δεν είναι τυχαία.
Αν κάποιος το ψάξει περισσότερο θα δει πράγματα και θάματα. Θα δει κάποιον εφοπλιστή και τον «αγαπημένο» του βουλευτή να αγοράζουν ακίνητα στην Ελλάδα από άλλους «έλληνες» εφοπλιστές ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΕΝΑ ΕΥΡΩ ΦΟΡΟ. Μαζί στην φοροδιαφυγή και ο «αγαπημένος» του βουλευτής….
Και μάλιστα ο «έλληνας» εφοπλιστής που τους πουλάει την «συστηματική» εταιρεία με τα ακίνητα είναι «αδελφός» με μέλος της γνωστής ΛΕΣΧΗΣ BILDERBERG.
Όλα τα στοιχεία είναι πολύ εύκολο να βρεθούν στο διαδίκτυο.
Εύκολα ο ερευνητής θα δει να αλλάζουν τα διοικητικά συμβούλια εταιρειών που κατέχουν ακίνητα αξίας δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ και να μπαίνουν σε αυτά εφοπλιστές και συγγενείς τους. Η αλλαγή των συμβουλίων έγινε αφού πρώτα μεταβιβάστηκαν οι μετοχές των offshore εταιρειών στο εξωτερικό ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΠΛΗΡΩΘΕΙ ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΕΥΡΩ ΦΟΡΟΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.
Άλλη σημαντική λεπτομέρεια: στενός συγγενής του εφοπλιστή είναι στενός συνεργάτης (δικηγόρος) πετρελαιά που ουδέποτε έκρυψε τα φιλικά του αισθήματα για το Τριφύλλι. Όλοι μια μεγάλη οικογένεια.
Καλά ρε υποψήφιε «νομοθέτη», όταν εσύ ο ίδιος αποφεύγεις να πληρώσεις τους φόρους σου κάνοντας κομπίνες με offshore και ακίνητα, πως θα καταφέρεις να κάνεις το έργο σου μέσα στην Βουλή; Τα ξέρει όλα αυτά ο αρχηγός σου; Η μήπως δεν μιλάει γιατί τον ικανοποιούν οι χορηγίες του μεγαλοεφοπλιστή;
Γιώργος Φλωράς
ΑΝΤΙΠΟΛΕΜΙΚΗ ΔΙΕΘΝΙΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ
Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s